Retur & reklamation

Som kund har du alltid rätt till 100 dagars returrätt för ej ätbara produkter och 14 dagars returrätt för livsmedel. För att göra en retur måste du alltid kontakta oss via e-post. 

Följande kriterier ska vara uppfyllda vid en retur:

  • Varan är oanvänd.
  • Förpackningen och varan är fria från skador.

Hur gör jag en retur?

Skicka ett mejl till retur@tantfondant.se med nedanstående information:

  • Ordernummer.
  • För- och efternamn.
  • Telefonnummer.
  • Vilka produkter du vill returnera inklusive antal, artikelnummer och namn. All information finns på följesedeln som följer med paketet.
  • Orsak till retur.

Returfrakt

Returfrakt kostar 59 kr och betalas av dig som kund. Vi skickar ut en fraktetikett till dig så snart vi mottagit din betalning. Kostnaden för retur skickas i första hand via Swish. Mer information om det får du i samband med att du anmäler din retur. Meddela oss om du istället vill ombesörja returfrakten genom att skriva egen adresslapp och betala porto. Paketet ska då skickas med utkörning till:

Tant Fondant
Hörnells, John A Hörnells AB
Nibblingsvägen 7
89155 Arnäsvall

Observera att vi inte har möjlighet att hämta ur returförsändelser som skickats till ombud!

 

Emballage

Om möjligt ber vi dig återanvända kartongen som produkten kom i. Det är viktigt att produkten är ordentligt förpackad för att undvika skador under leveransen. Om transportskador uppkommer p.g.a. bristfälligt emballage görs ett avdrag motsvarande skadans storlek på återbetalningen.

 

Återbetalning

Återbetalning sker inom 10 dagar efter att vi mottagit din retur. Du återbetalas via Swish eller Svea, beroende på vilket betalningsalternativ du använt vid köpet.  

 

Reklamation

Vid reklamation ska vi alltid kontaktas innan produkter skickas tillbaka.

Om varan är skadad eller bristfällig kan du istället göra en reklamation. Du följer då samma rutiner som vid en retur. Det är viktigt att du beskriver orsaken till reklamationen i ditt mejl. Vid en reklamation behöver du inte betala för returfrakten.

Om vi bedömer att en reklamerad vara inte är skadad, bristfällig eller felaktig behandlas reklamationen som returrätt och kostnad för returfrakt tillkommer.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen