Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanliga frågor. Hittar du inte svaret på din fråga? Välkommen att kontakta oss.

 

Beställning

 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

En automatisk orderbekräftelse skickas till din e-postadress efter att ordern har gått igenom. Hittar du den inte i din inkorg efter några minuter, kolla i skräpkorgen. Kontakta order@tantfondant.se om om du fortfarande saknar bekräftelsen efter 15 minuter.

Om du har handlat i inloggat läge eller registrerat konto i samband med din beställning kan du även se din orderbekräftelse på mina sidor.

 

Hur skapar jag ett inloggningskonto?

Du skapar ett konto genom att bocka i rutan för "Skapa inloggningskonto" i kassan när du handlar. När du har skapat ett konto kan du logga in för att se gamla beställningar och sparade produktfavoriter samt justera dina kunduppgifter. Du kommer också att få erbjudanden och kampanjinformation via e-post. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick.

 

Kan jag göra ändringar på min order?

Kontakta order@tantfondant.se så snabbt som möjligt om du upptäcker ett fel på din order eller om du vill göra ändringar. Glöm inte att skicka med ordernummer i mejlet. Observera att vi inte har möjlighet att göra justeringar om ordern redan är packad eller skickad. Vi kan heller inte garantera att vi hinner justera din order under dagar med högt försäljningstryck. 

 

Leverans

 

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar som inkommer innan kl 14 (helgfria vardagar) skickas i regel från vårt lager samma dag. Beroende på var i landet du bor tar leveransen i normala fall 1-3 vardagar. Observera att leveranstiden kan variera beroende på vilket fraktalternativ du väljer i kassan.

Du kan med fördel använda transportörernas egna verktyg för leveranstider för att ta reda på vilket fraktalternativ som passar dig bäst. Fyll i postnummer 89155 som avsändare och ditt eget postnummer som mottagare. Glöm inte att du kan behöva justera collection date/upphämtningsdatum för att korrekt resultat ska visas. 

Leveranstider DHL

Leveranstider Schenker

Obs! Tiderna som visas är ett estimat. Transportören kan aldrig till 100% garantera en viss leveransdag.

 

Var är mitt paket?

När paketet lämnas över till transportören (DHL eller Schenker) skickas en leveransbekräftelse via e-post. I mejlet finns ett sändningsnummer och en länk som gör att du själv kan spåra försändelsen. När paketet är framme hos ombudet skickas en avisering via e-post eller SMS. Håll gärna koll på paketet via spårningen då det i sällsynta fall kan hända att ombuden missar att avisera paketet. 

 

Skickar ni beställningar utomlands?

Nej, i dagsläget tar vi enbart emot beställningar som ska levereras inom Sverige.

 

Betalning

 

Vilka betalningsalternativ har ni?

I kassan kan du välja mellan att betala med Swish eller Klarna. Väljer du Swish krävs tillgång till Swish-appen. Läs mer under rubriken "Företag och kommunala verksamheter" för information om e-faktura.

 

Jag hittar inte min faktura?

Om du har valt att betala med Klarna faktura skickas fakturan till den e-post du angivit vid beställningstillfället. Kolla i skräpkorgen om du har mottagit dina varor men ännu inte fått fakturan. Du kan också se dina fakturor genom att logga in på Klarnas webbplats eller app. 

Kontakta Klarnas kundservice för frågor gällande din faktura.

 

Retur & reklamation

 

Jag har ångrat mig, kan jag returnera min order?

Absolut! Som kund hos oss har du rätt till 100 dagars returrätt för icke ätbara produkter och 14 dagars returrätt för livsmedel. Returfrakten bekostas av dig som kund och kostar 59 kr. Information om hur du returnerar produkter hittar du här.

 

Min vara är skadad/jag fick fel vara

Meddela oss så snart som möjligt om du har mottagit skadade eller felaktiga produkter. Skadade varor ska reklameras enligt våra rutiner för returer.
Har du mottagit fel produkt ber vi dig kontakta oss på order@tantfondant.se.

 

Företag och kommunala verksamheter

 

Kan jag beställa som företag?

Ja, du väljer i kassan om du vill handla som privatperson eller företag. Du kan också välja att visa webbshopen med priset exklusive moms när du handlar. Du ändrar det enkelt i den globala menyn högst upp på webbsidan.

 

Jag arbetar inom kommun/landsting, kan jag beställa mot e-faktura?

Vid beställningar över 500 kr har vi möjlighet att skicka ut e-faktura. Skicka ett mejl med din beställning samt faktureringsuppgifter till kontakt@tantfondant.se.

 

Övriga frågor

 

Har ni en fysisk butik?

Nej, vi säljer enbart via vår webbshop. Däremot kan du välja att hämta upp din beställning på vårt lager i Arnäsvall utanför Örnsköldsvik. 

 

Vill ni sponsra mig?

Vi får väldigt många förfrågningar om sponsring och samarbeten och har tyvärr inte möjlighet att delta i alla :). Men kontakta oss gärna och beskriv din idé så återkommer vi till dig. Glöm inte att skicka med länkar till eventuella sociala medier och bloggar. 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen