Allmänt
Vi som tillhandahåller sajten www.tantfondant.se är Hörnells, John A Hörnell AB org. nr 556100-4960, 89 155 Arnäsvall, Sverige. Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Hörnells.
Genom att lägga en order på tantfondant.se accepterar du dessa köpvillkor.
För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal. Vi levererar endast till adresser i Sverige.
Våra priser
Alla våra priser är angivna i svenska kronor och inkluderar lagstadgad moms. Rabatter gäller inte vid köp av presentkort.
Betalning
Vi använder SVEA Checkout - betala snabbt och smidigt med Swish, kort, faktura, företagsfaktura, direktbetalning eller banköverföring.
Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Lagring av personuppgifter
Vi har ansvaret för de personuppgifter ni lämnar till oss. De uppgifter du lämnar lagras digitalt och används för orderhantering, marknadsföring, kommunikation och fakturering. Har du valt att prenumerera på nyhetsbrev lagras de även för denna tjänst. De uppgifter vi lagrar är ditt för och efternamn, din adress, ip, e-postadress och telefonnummer. Vill du begära registerutdrag på dina uppgifter eller avsluta ditt konto hos oss så kontakta kundtjänst.
Lagerförda produkter
Alla produkter finns i eget lager om inte annat anges.
Saldofel! Alltid lika tråkigt, men i sällsynta fall kan det inträffa att ett saldofel gör att den köpta produkten är slut. Vi kontaktar alltid dig som kund omgående på e-post och erbjuder byte till annat alternativ eller kreditering.
Feltryck och färgangivelser
Vi reserverar oss mot feltryck och förbehåller oss rätten att utan ytterligare meddelande göra ändringar på webbsidan och samt i dessa villkor.
Observera att felaktiga uppgifter i produktbeskrivningen inte klassas som ett produktfel.
Färger kan se olika ut på olika skärmar, därför kan den upplevda färgen avvika från verkligheten och klassas inte som ett fel på produkten.
Bäst före-datum
Bäst före-datum på livsmedel är en kvalitetsstämpel där tillverkaren garanterar att produkten har kvar sina förväntade egenskaper. Varor köpta hos oss har i regel minst 3 månaders giltighetstid, ofta längre.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) har du rätt att ångra köpet, dock inte för livsmedel som snabbt kan försämras.
Ångerrätten på 14 dagar gäller för livsmedel. För alla andra produkter erbjuder vi 100 dagars öppet köp.
För att ångerrätten ska gälla måste samtliga punkter vara uppfyllda.
Reklamation
Fel adressuppgifter
Du som kund ansvarar för att de adressuppgifter du lämnar är korrekta. Ta för vana att dubbelkolla ordererkännandet. Om paketet skickas till fel ombud eller om du inte kan hämta ut paketet på grund av felaktiga adressuppgifter ansvarar du som kund för en justeringskostnad om 350 kr.
Retur av felexpedierad vara
Om du upptäcker att du har erhållit fel produkt, kontakta oss skriftligen via Kundservice. Produkten måste vara oss tillhanda inom 30 dagar från det att du har mottagit produkten.
Leverans
Vid leverans med DHL och Schenker är den normala leveranstiden 1-3 vardagar. Små paket (under 100 gram) kan komma att skickas med Postnord.
Tant Fondant kan aldrig till 100% garantera en viss leveranstid och tar inget ansvar för leveransförseningar som uppstår efter att ordern lämnat lagret.
Vi skickar endast till adresser i Sverige.
Leverans till ombud - Ej uthämtad order
Leverans till ombud ligger kvar i en vecka (7 dagar). Har paketet inte hämtats inom denna tidsram returneras det automatiskt till Tant Fondant och en avgift om 250 kr tas ut för det extra arbete, kostnad och administration detta medför oss. Köparen står för den nya frakten till sig själv vid ett eventuellt återköp av varor. Schenker godkänner inte förlängning av liggtiden för paket så säkerställ att du kan hämta det inom utsatt tid.
DB Schenker Hemleverans
Hemleverans sker dagtid kl 07-17. Innan leveransen får du som kund en SMS-avisering från Schenker för att bestämma tid för leverans. Om du inte är hemma vid bokad tid tillkommer en avgift om 89 kr för ny avisering och utkörning.
OBS! Det är viktigt att du anger korrekt mobilnummer vid din beställning. Tant Fondant ersätter inte kostnader som uppstått till följd av felaktiga kunduppgifter.
Väljer du att hämta ut leveransen på terminal istället för att boka tid för utkörning har du 3 dagar på dig att hämta paketet. Därefter debiteras du som kund lagerhyra enligt följande:
Hämta på lager
Om du väljer att hämta din order på vårt lager i Arnäsvall har du 14 dagar på dig att hämta ut paketet. Kontakta oss om du vill förlänga liggtiden. Om du helt avstår från att hämta dina varor kommer du att debiteras för hela ordervärdet.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen